Záchranář

Informace pro báňské záchranáře a vedoucí techniky důlních závodů

  • Úvod
  • O webu
  • Kontakty
  • Ke stažení
Jste zde: Domů / Různé / OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI

OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI

5.5.2021, spravce

Dnes : Vyhláška o zdolávání havárií

1. Havarijní plán dolu obsahuje podle vyhlášky ČBÚ Č. 71/2002 Sb. části:
a) Pohotovostní, poplachovou, operativní a mapovou
b) Pohotovostní, operativní a mapovou
c) Pohotovostní, operativní, mapovou a první pomoc
2. Havarijní plán vydává:
a) Vedoucí ZBZS
b) Ředitel závodu
c) Závodní dolů
3. Neúčast na cvičném poplachu může povolit:
a) Závodní dolů
b) Inspekční služba
c) Nemůže nikdo
4. Zástupce vedoucího likvidace havárie písemně určuje:
a) Ředitel dolu
b) Závodní dolu
c) Vedoucí likvidace havárie
5. Vedoucí větrání se v době havárie zdržuje:
a) Na místě určeném v havarijním plánu
b) Ve stanici hlavních důlních ventilátorů
c) Na místě vzniklé havárie
6. Operativní část havarijního plánu určí zejména:
a) Způsoby rychlého a spolehlivého vyrozumění zaměstnancům ohrožených havárií a jejich odvolání z ohroženého prostoru
b) Spojení na složky integrovaného záchranného systému
c) Místa, kde se mají zdržovat zaměstnanci se zvláštními úkoly
7. Záchrannou cestou může být určeno jen důlní dílo:
a) Směřující na bezpečné místo
b) O profilu minimálně 2 m2
c) Dovrchní
8. Může být při zdolávání havárie upravena operativní část havarijního plánu:
a) Nesmí být měněna
b) Může být upravena jen závodním dolu
c) Může být upravena jen VLH
9. Jakým způsobem musí být v havarijním plánu určeno odvolání zaměstnanců z dolu:
a) Nejméně dva, na různém principu založeny signalizační systémy
b) Nejméně tři, na různém principu založeny signalizační systémy
c) Jeden signalizační systém, ale musí být jištěn
10. Do kterých úseků a míst v dole musí být zavedeno dorozumívací zařízení:
a) K porubům, čelbám a trafostanicím
b) Určuje VLH
c) Určuje havarijní plán
11. Jak často musí být zaměstnanci seznámeni s částí havarijního plánu, která se jich týká:
a) Nejméně měsíčně
b) Nejméně čtvrtletně
c) Nejméně jednou za půl roku a při každé podstatné změně
12. Mapa zdolávání havárií neobsahuje:
a) Umístění analyzátorů plynů
b) Sklady výbušin a pohonných hmot
c) Umístění příručního skladu nářadí
13. Cvičné poplachy se musí konat:
a) Nejméně jednou za půl roku
b) V každé polovině roku
c) Jednou za rok
14. Cvičný poplach podle předpisu řídí:
a) Vedoucí likvidace havárie za účasti svých zástupců
b) Inspekční technici pod dozorem vedoucího likvidace havárie
c) Zástupci vedoucího likvidace havárie a technici pověření inspekční službou, pod dozorem vedoucího likvidace havárie
15. Havarijní plán pravidelně kontroluje a aktualizuje:
a) Závodní dolu
b) Vedoucí likvidace havárie
c) Určený zaměstnanec

Autor : Jan Šulej VVaT

1) b, 2) c, 3) a, 4) c, 5) a, 6) a, 7) a, 8) c, 9) a, 10) c, 11) c, 12) c, 13) a, 14) c, 15) c

Související články:

  1. OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI Dnes: Vyhláška č. 22/1989 Sb.
  2. OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI – test BG4
  3. OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI – dnes požární technika
  4. OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI – horní zákon
  5. OVĚŘTE SI SVÉ ZNALOSTI – test BG4

Kategorie:Různé

Nejčtenější tento týden

Rubriky

  • Historie (60)
  • Jiné nehody v hornictví (36)
  • Mezinárodní spolupráce (29)
  • Nezařazené (63)
  • Plánované zásahy BZS (15)
  • Různé (202)
  • Technika (57)
  • Výbuchy (33)
  • Výročí a vyznamenání (51)

Licence

Licence Creative Commons

Obsah webu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika

Další funkce

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Informace o souborech cookies

Copyright © 2025 · Outreach Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

[ Placeholder content for popup link ] WordPress Download Manager - Best Download Management Plugin

Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}